Veelgestelde vragen - Update coronavirus

Welke vakanties zijn geannuleerd vanwege het coronavirus?

Prijsvrij Vakanties werkt als online reisbureau samen met diverse reisorganisaties. Onze partners zijn continue bezig om te kijken naar de mogelijkheden in deze buitengewone omstandigheden en bepalen wanneer reizen doorgang kunnen vinden of geannuleerd moeten worden. Op jouw reserveringsbevestiging zie je terug bij welke reisorganisatie je hebt geboekt.

 

De volgende vakanties zijn op dit moment geannuleerd (laatste update 03-07-2020):

 

  • Sunmix:
    • annuleringen voor juli en augustus worden per dossier op volgorde van vertrek bekeken.
  • Alltours:
    • alle pakketreizen zijn geannuleerd t/m 30 juni.
    • alle pakketreizen naar Turkije, Egypte, Marokko en Tunesië zijn geannuleerd t/m 23 juli.
    • alle pakketreizen naar verre bestemmingen zijn geannuleerd t/m 31 augustus.
  • ITS/Jahn/Dertour:
    • alle pakketreizen zijn geannuleerd t/m 30 juni.
    • alle pakketreizen naar Egypte zijn geannuleerd t/m 31 juli.
    • alle pakketreizen naar Turkije zijn geannuleerd t/m 31 juli
    • alle pakketreizen naar verre bestemmingen zijn geannuleerd t/m 31 juli
  • Anex Tour:
    • alle pakketreizen zijn geannuleerd t/m 30 juni.
    • alle pakketreizen naar Turkije en Tunesië zijn geannuleerd t/m 15 juli.
    • alle pakketreizen naar Egypte en Dubai zijn geannuleerd t/m 31 juli.
  • Schauinsland:
    • alle pakketreizen zijn geannuleerd t/m 30 juni.
    • alle pakketreizen naar Turkije zjin geannuleerd t/m 10 juli.
    • alle pakketreizen naar Egypte, Tunesië, Mauritius, Thailand en de Verenigde Arabische Emiraten zijn geannuleerd t/m 31 juli.
    • alle pakketreizen naar de Dominicaanse Republiek, Cuba, Mexico en Kaapverdië zijn geannuleerd t/m 31 augustus.
  • FTI
    • alle pakketreizen zijn geannuleerd t/m 30 juni.
    • annuleringen voor juli en augustus worden per dossier bekeken.
  • Bentour:
    • alle pakketreizen zijn geannuleerd t/m 30 juni.
  • De Jong Intra/Solfly/Sunair/Isropa
    • annuleringen voor juli en augustus worden per dossier op volgorde van vertrek bekeken.

 

Valt jouw reis onder de hierboven genoemde regelingen? Dan sturen wij jou hierover een e-mail. 

Voor meer reisadvies en actuele reisinformatie, klik hier.

Wordt mijn vakantie ook geannuleerd vanwege het coronavirus?

Wij begrijpen dat de onrust die rondom het coronavirus is ontstaan, ook veel vragen oproept met betrekking tot geboekte vakanties. Hier kunt u meer informatie vinden over de geannuleerde reizen tot nu toe.

Voor meer reisadvies en actuele reisinformatie, klik hier.

 

Of overige vakanties doorgang kunnen vinden is uiteraard afhankelijk van de actuele situatie op dat moment. Op basis van de informatie die we nu hebben, gaat uw reis nog door. Samen met het Ministerie van Buitenlandse Zaken en al onze partners houden wij continu onze bestemmingen in de gaten, ook voor vakanties na de huidige getroffen regelingen. Indien nodig zullen we aanvullende maatregelen nemen.

Wij adviseren je om de situatie de komende tijd af te wachten. Het wijzigen van jouw vakantie is zonder negatief reisadvies mogelijk, maar helaas niet kosteloos. Mocht de situatie veranderen voor jouw vakantie, nemen wij natuurlijk altijd persoonlijk contact met jou op om de situatie en de dan geldende opties met je te door te nemen.

 

Moet ik mijn restantbetaling nog voldoen?
De restantbetaling dient gewoon volgens de vastgestelde regels te worden voldaan zoals in de reisovereenkomst van de organisator overeengekomen. Indien er niet tijdig wordt betaald, wordt jouw vakantie geannuleerd maar blijft de betalingsplicht gelden. Ook kunnen er incassokosten berekend worden wanneer deze betaling uitblijft.

 

Heb je nog vragen?
Onze klantenservice werkt momenteel overuren om iedereen zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn. We doen dit op basis van vertrekdatum en urgentie. Wij vragen je dan ook om alleen in spoedsituaties telefonisch contact op te nemen en anders jouw vraag via ons e-mailadres contact@prijsvrij.nl te stellen. Ook e-mails handelen wij op basis van urgentie af. Mocht er iets voor jouw vakantie veranderen, nemen wij uiteraard persoonlijk contact met je op.
Bedankt voor jouw steun en begrip in deze uitzonderlijke situatie!

 

Meer informatie?

 

 

Waar kan ik terecht met vragen over mijn vakantie?

Onze klantenservice werkt momenteel overuren om iedereen zo goed en snel mogelijk van dienst te kunnen zijn. We doen dit op basis van vertrekdatum en urgentie. Wij vragen je dan ook om alleen in spoedsituaties telefonisch contact op te nemen en anders jouw vraag via ons e-mailadres contact@prijsvrij.nl te stellen. Ook e-mails handelen wij op basis van urgentie af. Mocht er iets voor jouw vakantie veranderen, nemen wij uiteraard persoonlijk contact met je op.Voor meer reisadvies en actuele reisinformatie, klik hier.
Bedankt voor jouw steun en begrip in deze uitzonderlijke situatie!

Wat is het reisadvies op bestemming?

Het reisadvies voor uw vakantieland kunt u terugvinden op www.prijsvrij.nl/reisadvies. De reisadviespagina’s per land worden zeer nauwkeurig bijgehouden. Prijsvrij Vakanties voert alleen reizen uit naar landen die een groen of geel reisadvies hebben gekregen vanuit het Ministerie van Buitenlandse Zaken.

Naar welke landen kan ik op vakantie?

Steeds meer landen zijn weer open voor toeristen. Hierdoor kun je weer op vakantie naar bijvoorbeeld Spanje, Italië en Portugal. Op onze speciale reisadvies pagina vindt je meer informatie over welke andere landen er open zijn én welke maatregelen je kunt verwachten op bestemming.

Wat zijn de maatregelen per bestemming?
Waar moet ik aan denken voor vertrek?

Mondkapjes

Op sommige plekken op de luchthaven, tijdens je vlucht en op sommige bestemmingen dien je een mondkapje te dragen. Daarom is het verstandig om meerdere mondkapjes mee te nemen tijdens je vakantie.

Online inchecken

Luchtvaartmaatschappijen vragen je om zoveel mogelijk online in te checken als dat mogelijk is.

Gezondheidsverklaring

Het is verplicht op sommige luchthavens en bij luchtvaartmaatschappijen om een gezondheidsverklaring bij je te hebben. Deze hoef je gelukkig niet bij de dokter aan te vragen, je kunt gewoon een formulier uitprinten en invullen. Deze krijg je vaak aangereikt op het vliegveld, maar Prijsvrij raadt aan om deze alvast thuis uit te printen en in te vullen voor je vertrekt. Print deze voor iedere reiziger twee keer uit, voor zowel je heen als de terug vlucht. Vul deze binnen 72 uur voor vertrek naar waarheid in. Het kan voorkomen dat de luchthaven of de luchtvaartmaatschappij je vraagt om additionele formulieren in te vullen.


Bagage

Diverse vliegmaatschappijen hanteren aangepaste (hand)bagageregels vanwege het corona virus. Wij adviseren je daarom om voor vertrek de actuele bagageregels te controleren van jouw vliegmaatschappij. 

Veilig vliegen naar je bestemming

Jouw veiligheid en de veiligheid van het vliegpersoneel staat voorop! Daarom hebben de meeste luchthavens en vliegmaatschappijen veiligheidsmaatregelen genomen. Zo ga je met een prettig en veilig gevoel op reis.

Bekijk hieronder de veiligheidsmaatregelen voor jouw vliegmaatschappij: