Veelgestelde vragen - Transfers

Is een transfer inbegrepen bij mijn reis?

Of een transfer is inbegrepen hangt af van de bestemming en de reisorganisatie waar je jouw reis boekt. In het boekingsproces zie je onder 'Jouw reis' staan of de transfer is inbegrepen bij de vakantie. Onder 'Jouw Reis' vind je een samenvatting van jouw reis. Rechts naast de accommodatie onder het "i-tje" vind je de uitgebreide informatie.

Indien vermeld staat dat de transfer optioneel is, maakt de transfer niet standaard onderdeel uit van jouw pakketreis. Je kan deze in de meeste gevallen tijdens stap 2 van het boekingsproces als extra optie toevoegen aan jouw reis. 

Tip: Wacht niet te lang met het bijboeken van jouw transfer. Mogelijkheden tot het boeken van een transfer zijn altijd onder voorbehoud van beschikbaarheid. Zeker in het hoogseizoen en op populaire bestemmingen, kan het zijn dat er kort voor vertrek geen transfer meer te boeken is.

Heb je al geboekt?
Controleer eerst jouw reserveringsbevestiging die je direct na het boeken hebt ontvangen. Daarop zie je precies of de transfer bij jouw reis is inbegrepen.

Is de transfer niet inbegrepen? Dan kun je ook gemakkelijk zelf een transfer bijboeken via Mijn Prijsvrij. Dit is mogelijk onder het kopje ‘’Verzekering & Extra’s’’. Hier kun je zelf allerlei extra’s bijboeken zoals een transfer, maar ook verschillende excursies, een huurauto of een (reis)verzekering. 

Tip: In de reisbescheiden die je circa 7 dagen voor vertrek ontvangt staat belangrijke informatie over jouw transfer. In sommige gevallen dien je de transfer circa 24 uur voor vertrek te bevestigen. Volg dus altijd goed de eventuele instructies op de voucher.

Hoelang duurt mijn transfer van het vliegveld naar de accommodatie?

De transferduur is afhankelijk van verschillende factoren waaronder de drukte onderweg en - bij een gedeelde transfer - het aantal te bezoeken hotels. Het kan voorkomen dat de bus wat extra stops maakt bij andere hotels om andere reizigers af te zetten. Vaak proberen ze dit te beperken tot een minimum, zodat je snel bij je hotel bent. Een inschatting van de transfertijd per bestemming:

- Transfertijden Turkije
- Transfertijden Griekenland
- Transfertijden Canarische Eilanden
- Transfertijden Egypte
- Transfertijden Spanje
- Transfertijden Portugal
- Transfertijden Cyprus
- Transfertijden Marokko
- Transfertijden Dominicaanse Republiek
- Transfertijden Thailand
- Alle transfertijden

Dit zijn gemiddelde transfertijden, de duur van jouw transfer kan altijd afwijken. In deze transfertijden is ook nog geen rekening gehouden met eventuele wachttijd op de luchthaven op de volgende shuttle.

Houd er ook rekening mee dat het kan zijn dat op bepaalde bestemmingen de chauffeur onderweg een korte stop maakt in verband met zijn rijtijden.

Tip: Wil je zo snel mogelijk naar jouw accommodatie? In de meeste gevallen is een privé-transfer sneller omdat onderweg niet gestopt hoeft te worden voor het afzetten van andere reizigers.

Waar moet ik me melden op bestemming?

In de reisbescheiden die je circa 7 dagen voor vertrek van ons hebt ontvangen in Mijn Prijsvrij, vind je meer informatie over jouw transfer. Op de reisbescheiden staat ook waar je jouw transfer kan vinden. In de meeste gevallen vind je die in de aankomsthal.


Heb je jouw transfer als extra bijgeboekt tijdens of na het boeken van je reis?

Dan vind je op de transfervoucher instructies waar je jouw transfer kunt vinden. Hierbij staat ook het telefoonnummer vermeld van de lokale taximaatschappij. Kan je de chauffeur of jouw transfer niet vinden? Bel dan eerst naar het (nood) telefoonnummer op de voucher.


Is de transfer al inbegrepen bij je vakantie?

Dan vind je de benodigde informatie op de reisbescheiden. Is dat niet het geval? Dan wacht de reisleiding je meestal op in de aankomsthal. Kan je jouw transfer niet vinden, neem dan telefonisch contact op met de reisleiding ter plaatse. Het telefoonnummer vind je op de reisbescheiden van je reisorganisator.

Ik kan mijn transfer niet vinden, wat nu?

In de reisbescheiden die je circa 7 dagen voor vertrek van ons hebt ontvangen in Mijn Prijsvrij, vind je meer informatie over jouw transfer. Daar staat ook waar je jouw transfer kan vinden.

Heb je jouw transfer toegevoegd aan je vakantie tijdens of na het boeken? 

Wanneer je bij aankomst de transfer niet kunt vinden, raden we je aan om het contactnummer te bellen dat vermeld staat op de voucher. Je komt dan direct in contact met iemand van de lokale taximaatschappij die jouw transfer verzorgd. Zij kunnen je het snelst verder helpen.

Let op: Ga niet weg van de luchthaven voordat er contact geweest is met de transferdienstverlener. Kom je niet in contact met de lokale taximaatschappij? Neem dan altijd eerst contact op met het noodnummer (24/7 bereikbaar) dat op de voucher vermeld staat. Kom je er niet uit? Bel dan het noodnummer van je reisorganisator zoals vermeld in jouw reisbescheiden.

Was je transfer al inbegrepen bij je vakantie?

Op de voucher van de reisorganisator staat een contactnummer van de reisleiding ter plaatse. Zij kunnen je het snelst verder helpen. In de meeste gevallen staat de reisleider al op je te wachten in de aankomsthal. Kom je niet in contact met de reisleiding ter plaatse? Neem dan contact op met het noodnummer van de reisorganisator zoals vermeld in jouw reisbescheiden.

Hoe laat word ik opgehaald bij mijn accommodatie?

Hoe laat je opgehaald wordt bij de accommodatie is afhankelijk van meerdere factoren, waaronder de reistijd van de accommodatie naar het luchthaven en als je een gedeelde transfer hebt ook het aantal ophaalpunten tot aan de luchthaven. Afhankelijk van jouw reisorganisator vind je deze informatie de dag voor vertrek bij de receptie van het hotel, ontvang je deze informatie van de reisleider of vind je deze informatie in de voucher of op jouw reisbescheiden die je circa 7 dagen voor vertrek van ons hebt ontvangen.

 

Heb je jouw transfer toegevoegd aan je vakantie tijdens of na het boeken?

Dan vind je deze informatie terug op de voucher van de transfer. Onder het kopje “Instructies voor vertrek” staan de stappen die je moet ondernemen. Is het niet mogelijk de tijden online te bevestigen, dan vragen wij je om minstens 24 uur voor vertrek telefonisch contact op te nemen met de leverancier. Zij zullen je vervolgens de definitieve ophaaltijden bevestigen. Het telefoonnummer staat onderaan de voucher.


Als je jouw transfer voor de terugreis niet tijdig bevestigt, dan wordt deze geannuleerd. Het is achteraf niet mogelijk om de kosten voor deze transfer terug te vragen. Zorg dus dat je de instructie op de voucher volgt.

 

Was je transfer al inbegrepen bij je vakantie?

Ongeveer 24 uur voor vertrek kun je bij de receptie opvragen hoe laat je wordt opgehaald door de transfer. Wanneer zij deze informatie nog niet hebben ontvangen, is het ook mogelijk om de reisleider te contacteren. Het nummer van de reisleider is te vinden in de voucher van de reisorganisator. In de meeste gevallen heeft de reisleider ook vaste bezoekuren voor jouw hotel waarin je dit aan de reisleider kan navragen.

Tip: Heb je later zelf een transfer bijgeboekt? Dan heb je hiervoor een aparte voucher ontvangen bij jouw reisbescheiden. Volg dan de instructies op deze voucher. 

Kan ik een babyzitje of kinderzitje reserveren voor mijn transfer?

Als je gekozen hebt voor een gedeelde shuttle is het niet mogelijk om een baby en/of kinderzitje te reserveren. Mocht je daar toch gebruik van willen maken dan is dat alleen mogelijk met een privé transfer. Neem hiervoor contact op met ons customer care team via het contactformulier.