Vaccinnieuws stimuleert zomerboekingen 2021 - Prijsvrij.nl

Vaccinnieuws ook positieve impuls op boekingen zomervakantie 2021

's-Hertogenbosch, 17 november 2020

Het bericht van de Amerikaanse farmaceut Pfizer dat er uitzicht is op een coronavaccin, heeft naast dat het de beurzen omhoog dreef ook een positief effect op het consumentenvertrouwen. Reisorganisatie Prijsvrij Vakanties ziet sinds vorige week dat veel consumenten hun mei- en zomervakantie 2021 vastleggen.

“De berichten over een mogelijk vaccin op korte termijn en de dalende RIVM-cijfers stemmen onze klanten positief. Het is wellicht prematuur om te kunnen stellen dat er echt een verandering plaats vindt, maar opvallend is het zeker.

Na de tijdelijke verzwaring van de gedeeltelijke lock-down zagen we een dip in de last-minutes. Wij als Prijsvrij Vakanties respecteren uiteraard de moeilijke keuzes van het kabinet en kijken zeer nauwlettend naar de officiële reisadviezen die het ministerie van Buitenlandse Zaken afgeeft op alle bestemmingen in de wereld. We laten alleen consumenten afreizen naar locaties met code geel. De gezondheid en spoedige controle over het virus staat op plek één, zodoende richten we ons dan ook voornamelijk op het nieuwe jaar.”

Joep Kelder (Director Online Marketing & Sales) stelt: “We denken dat de Nederlandse consument graag naar iets leuks wilt uitkijken. Als je geboekt hebt begint de voorpret natuurlijk al, fijn in een periode waar niet veel mogelijk is op recreatievlak. Ook al is het niet duidelijk hoe de wereld er rond de zomer van 2021 uit ziet, hebben we net als onze klanten vertrouwen in een positieve wending. We missen het om onze klanten een onbezorgde vakantie te bieden, hopelijk is dit met het uitzicht op een vaccin snel weer mogelijk.”

Trends voor de zomervakantie 2021 zijn nog niet duidelijk uit de cijfers. Verre vakanties worden nog niet veel geboekt, onze vroegboekers richten zich voornamelijk op Spanje, Griekenland en ook Portugal zit in de lift. Slim, want de prijzen daar zijn gunstig en er is nog volop beschikbaar. Ook dit zal het first minute boeken stimuleren.

Voor meer informatie kunt u terecht bij:

Prijsvrij Vakanties
Joep Kelder, Director Online Marketing & Sales
Email: j.kelder@prijsvrij.nl

Een vraag over deze reis?
Bekijk onze veelgestelde vragen of neem contact met
ons op: