CEO Prijsvrij Vakanties schrijft brief aan Rutte » Prijsvrij.nl

CEO Prijsvrij Vakanties schrijft brief aan premier Rutte

's-Hertogenbosch, 5 september 2020

Geachte premier Rutte,

Laat ik beginnen namens Prijsvrij Vakanties onze waardering uit te spreken voor de wijze waarop u, samen met het kabinet, ons allen tot op heden door deze COVID-19-crisis heen heeft gelaveerd. Wij prijzen ons door deze aanpak gelukkig dat we als onderneming in Nederland gevestigd zijn. Wij snappen ook dat u extreem druk bent en sommige zaken niet direct in het oog springen. Wij hebben geen lobbyisten tot onze beschikking, vandaar dat we op deze manier graag het volgende onder uw aandacht willen brengen.

Recent zijn door het ministerie van Buitenlandse Zaken, ingegeven door het RIVM, o.a. Spanje en de Canarische Eilanden geëscaleerd naar code oranje. Wij respecteren dit en zouden graag onze klanten de mogelijkheid bieden om hun geplande vakantie om te boeken of te annuleren. Dit wordt helaas bemoeilijkt door het feit dat de luchtvaartmaatschappijen, waaronder onze Nederlandse trots, waarvoor het kabinet recent nog (terecht) een sterk reddingspakket heeft toegezegd, dit niet faciliteren. Die nemen het standpunt in “zolang we vliegen kan de consument afreizen”. Dit betekent dat klanten, tegen het nadrukkelijke advies van BZ in, gedwongen worden af te reizen of als “no show” worden genoteerd en dan hun geld kwijt zijn.

Ik zou u dan ook willen vragen hierin stelling te nemen, zodat wij en onze klanten ons aan het advies van BZ kunnen houden. Door bijvoorbeeld te stellen dat bij code oranje alle airlines, vliegend vanaf Nederlandse luchthavens, gehouden zijn hiernaar te handelen en klanten alleen te laten afreizen indien strikt noodzakelijk.

Bij voorbaat dank voor uw aandacht voor dit onderwerp.

Hoogachtend,
Marc van Deursen
CEO Prijsvrij Vakanties

Een vraag over deze reis?
Bekijk onze veelgestelde vragen of neem contact met
ons op: