Veelgestelde vragen - Mijn Prijsvrij

Ik weet mijn dossiernummer niet. Waar kan ik dat vinden?

Het dossiernummer dat hoort bij jouw boeking staat in de e-mail die we jou hebben gestuurd een dag na de boeking. Je dossiernummer vind je rechtsboven in de mail. Ben je de e-mail met je dossiernummer kwijt? Dan kun je hier je inloggegevens opnieuw opvragen.


Tip: Je kunt het dossiernummer herkennen doordat het voorafgegaan wordt door ons ANVR-nummer 4658/.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Hoe kan ik een nieuwe aanvragen?

Op de inlogpagina van Mijn Prijsvrij kan je aangeven dat je je wachtwoord bent vergeten. We versturen je dan een e-mail toe met hierin een link waarmee je een nieuw wachtwoord in kan stellen.

Hoe kan ik mijn gegevens aanpassen?

Belangrijke wijzigingen, zoals een naam, adres of geboortedatum, kunnen kosten met zich meebrengen. Geef de wijzigingen zo snel mogelijk aan ons door via het contactformulier onder vermelding van het dossiernummer. Houd er rekening mee, dat dergelijke wijzigingen van invloed kunnen zijn op de prijs. In sommige gevallen verlangt de vliegmaatschappij zelfs dat er een nieuw ticket gekocht moet worden aangeschaft.

Tip: om hoge kosten te voorkomen, raden we je altijd aan om te checken of jij je meisjes/geboortenaam hebt ingevuld.

Wanneer krijg ik mijn dossiernummer? En waar kan ik dit vinden?

Het 6-cijferige dossiernummer dat hoort bij jouw boeking staat vermeld in een e-mail die je ongeveer 72 uur na het maken van de boeking ontvangt. Je dossiernummer vind je rechtsboven in de mail. Ben je de e-mail met je dossiernummer kwijt? Dan kun je hier je inloggegevens opnieuw opvragen. Check ook altijd eerst even je spamfolder.

Tip: je kunt het dossiernummer gemakkelijk herkennen, omdat het begint met ons ANVR-nummer 4658/. 

Verschil dossiernummer en reserveringsnummer
Het reserveringsnummer begint met 'R-' gevolgd door 9 cijfers. Het nummer wordt direct aangemaakt wanneer je de boeking voltooid op onze website en helpt onze klantenservice jouw gegevens en de status van je boeking in te zien. Het reserveringsnummer staat zowel vermeld op je boekingsbevestiging als in het betaalkenmerk.

Het dossiernummer wordt pas aangemaakt zodra je reis volledig bevestigd is bij de reisorganisator. Met het dossiernummer kan je inloggen bij Mijn Prijsvrij.

Boekingsnummer luchtvaartmaatschappij
Sommige luchtvaartmaatschappijen vragen om een boekingsnummer (ook wel ‘PNR’). Dit is niet jouw reserveringsnummer of dossiernummer van Prijsvrij. Je vindt het PNR onder ‘Vluchten & Bagage’ in Mijn Prijsvrij.

Zijn mijn verschillende boekingen aan elkaar gekoppeld?
Nee, ieder dossiernummer en reserveringsnummer is gekoppeld aan één specifieke reis. Wanneer je meerdere reizen hebt geboekt kunnen onze medewerkers dit niet direct terugzien. Geef wanneer je contact met ons opneemt altijd het juiste nummer door dat correspondeert met de reis waar je vraag over gaat. Zo kunnen we je sneller helpen!

Dit betekent daarnaast dat je één reis tegelijkertijd in Mijn Prijsvrij of de app kunt terugzien. Wil je de gegevens van een andere reis inzien? Log dan uit en log opnieuw in met de gegevens van de andere reis.