JavaScript staat uit in je instellingen. Zet JavaScript aan om gebruik te maken van Prijsvrij.nl.
Vragen over Schiphol? | Prijsvrij Vakanties

Vragen geannuleerde vluchten Schiphol

Voor het laatst bijgewerkt op 21-06-2022

Vanwege de aanhoudende drukte heeft Schiphol besloten om deze zomer diverse vluchten te annuleren. Op deze manier probeert de luchthaven de wachttijden voor de vluchten die wél plaatsvinden te verkorten. Ook een aantal van onze vliegreizen vanaf Schiphol kunnen mogelijk geannuleerd worden. De kans is klein dat dit voor jouw vakantie gevolgen heeft, maar mocht dit wel zo zijn, dan word je hier natuurlijk over geïnformeerd. Op deze pagina informeren we je over het laatste nieuws en beantwoorden we de meest getelde vragen. 

Vanwege de drukte vragen wij iedereen vriendelijk om geen contact op te nemen met onze klantenservice. Zodra wij meer informatie hebben over je reis, zullen wij je op de hoogte stellen.

Meest gestelde vragen over Schiphol

Ons team is met de reisorganisatoren in contact om zo veel mogelijk reizigers een passend alternatief te bieden. Dit gaat op basis van vertrekdatum. Klanten met vertrek t/m 30 juni*, waar wij een vluchtannulering hebben ontvangen, zijn inmiddels geïnformeerd over de mogelijkheden voor hun boeking. 
 

*Voor last-minute boekingen geldt een afwijkende verwerkingstijd. 

Op dit moment weten we helaas nog niet om welke vluchten het precies gaat. De maatregel betreft vluchten die tussen half juli en eind augustus vanaf Schiphol vertrekken. De kans is groot dat dit voor jouw vakantie geen gevolgen heeft. Mocht dit wel zo zijn dan informeren wij je daar uiteraard over. 

Zodra wij bericht ontvangen vanuit de luchtvaartmaatschappij en/of reisorganisator gaan zullen wij klanten, waarbij het invloed heeft op hun vakantie, informeren. Wij behandelen de eventuele omboekingen en annuleringen op basis van vertrekdatum. Boekingen kort voor vertrek hebben daarbij onze hoogste prioriteit. Om alle boekingen kort voor vertrek tijdig af te kunnen handelen verzoeken wij je geen contact op te nemen over de situatie op Schiphol als je nog geen bericht van ons hebt ontvangen.

Als je zelf wilt annuleren, dan zijn de annuleringsbepalingen volgens de voorwaarden van reisorganisator van toepassing. Deze zijn per reisorganisatie verschillend. Deze voorwaarden zijn kenbaar gemaakt tijdens het maken van de boeking. Zolang wij nog geen bericht hebben ontvangen van de reisorganisatie, behoort kosteloos annuleren helaas niet tot de mogelijkheden.

Zolang je geen bericht hebt gehad van de reisorganisatie is het omboeken naar vertrek vanaf een andere luchthaven niet mogelijk zonder kosten (*muv vluchten van Transavia). In veel gevallen moet er een nieuwe vlucht worden geboekt. De kosten van de originele vlucht krijg je pas terug in het geval dat de luchtvaartmaatschappij de originele vlucht annuleert en zij geen passend alternatief aan kunnen bieden.  

 

*Transavia biedt de mogelijkheid om vluchten vanaf Schiphol om te boeken naar vertrek vanaf een andere luchthaven. Mocht je hiervan gebruik willen maken dan verzoeken wij je om eerst op de website van Transavia te kijken of er nog een vlucht vanaf een alternatieve luchthaven naar jouw bestemming gaat op dezelfde dag voordat je dit verzoek bij ons neerlegt.

Allereerst gaat de reisorganisator er alles aan doen om een alternatieve vlucht voor je te vinden. Vervolgens worden wij door de reisorganisator geïnformeerd over jouw reis. De berichten die wij van de reisorganisator ontvangen, verwerken we op basis van de vertrekdatum. Zo worden de eerstkomende vertrekken met prioriteit in behandeling genomen. Om alle boekingen kort voor vertrek tijdig af te kunnen handelen verzoeken wij je geen contact op te nemen over de situatie op Schiphol als je nog geen bericht van ons hebt ontvangen.

Er zijn beperkte mogelijkheden voor het omboeken van jouw reis. De reisorganisatie zal er, indien mogelijk, alles aan doen om jou het best mogelijke alternatief te bieden. Wij adviseren je het alternatief te accepteren indien het alternatief voor jou redelijk is.