Veelgestelde vragen - Annuleren

Kan ik mijn geboekte reis annuleren?

Indien je je reis wilt annuleren, dan moeten wij helaas annuleringskosten doorberekenen conform de ANVR reisvoorwaarden en de reisvoorwaarden van je reisorganisatie. Annuleringen kunnen uitsluitend onder vermelding van je dossier- en/of reserveringsnummer worden doorgegeven aan onze reserveringsafdeling middels het contactformulier.

 

Dit geldt ook voor deelannuleringen. Er is sprake van een deelannulering indien een reiziger uit je reisgezelschap zijn overeenkomst voor een gezamenlijke reis/verblijf annuleert en de overige reizigers wel gebruik maken van de reisovereenkomst. Voor deelannuleringen worden tevens de ANVR reisvoorwaarden gehanteerd en de reisvoorwaarden van je reisorganisatie.

 

Annuleringen kunnen enkel door de hoofdboeker, de persoon die de reservering heeft gemaakt, worden doorgegeven. In alle gevallen dien je onze ontvangstbevestiging van je annuleringsverzoek af te wachten, hetgeen aangeeft dat je annulering bij ons is ontvangen en is verwerkt.

Voor hoteldeals verschillen de annuleringsvoorwaarden per hotel, deze kan je bekijken bij de "Regels van het hotel" welke getoond worden bij ieder hotel en bij de veelgestelde vragen.

Hoeveel bedragen de kosten als ik een vakantie wil annuleren?

De annuleringskosten voor vakanties worden volgens de ANVR reisvoorwaarden en de reisvoorwaarden van je reisorganisatie bepaald. De annulerings- en wijzigingskosten kunnen afwijken wanneer je via een buitenlandse reisorganisatie of een Dynamic Packager hebt geboekt. Controleer dus ook altijd goed de voorwaarden van je reisorganisatie. Deze vindt je onderaan.

Standaard annuleringskosten volgens ANVR reisvoorwaarden:

  • bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) vóór de vertrekdag: de aanbetaling
  • bij annulering vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief)
    vóór de vertrekdag: 35% van de reissom
  • bij annulering vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de 21ste dag (exclusief)
    vóór de vertrekdag: 40% van de reissom
  • bij annulering vanaf de 21ste dag (inclusief) tot de 14de dag (exclusief)
    vóór de vertrekdag: 50% van de reissom
  • bij annulering vanaf de 14de dag (inclusief) tot de 5de dag (exclusief)
    vóór de vertrekdag: 75% van de reissom
  • bij annulering vanaf de 5de dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom
  • bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom

 

Tevens behoren de premies van de verzekeringen, de servicepakketten en de € 20,- (in de mindering gebrachte) boekingskosten ook tot de annuleringskosten.

Afwijkende annuleringskosten volgens ANVR reisvoorwaarden:
Voor eigen-vervoerreizen naar wooneenheden zoals bungalows, appartementen, stacaravans en campingstaanplaatsen, zijn naast eventueel verschuldigde reserveringskosten de volgende annuleringskosten verschuldigd:

  • bij annulering tot de 42ste dag (exclusief) voor de vertrekdag: de aanbetaling
  • bij annulerings vanaf de 42ste dag (inclusief) tot de 28ste dag (exclusief) voor de vertrekdag: 60% van de reissom
  • bij annulerings vanaf de 28ste dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de reissom
  • bij annulering op de vertrekdag of later: de volle reissom.B

 

Bij boekingen met een lijndienstvlucht gelden afwijkende annuleringsvoorwaarden. Bij annulering van deze reis wordt er 100% van de vluchtprijs in rekening gebracht. Indien dit van toepassing is, wordt daarvan bij boeking in de errata melding gemaakt.


Tevens behoren de premies van de verzekeringen, de servicepaketten en de € 20,- (in de mindering gebrachte) boekingskosten ook tot de annuleringskosten. 


Klik op de volgende links om de annuleringsvoorwaarden van je reisorganisatie door te nemen:

Worden de kosten van mijn annulering vergoed?
Indien je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, dan kan het zijn dat de annuleringskosten door de verzekering vergoed worden. Hiervoor dien je contact op te nemen met je verzekeraar. Indien je via Prijsvrij.nl een annuleringsverzekering hebt afgesloten bij Unigarant, dan is je dossiernummer tevens je polisnummer.
Krijg ik een bevestiging dat ik heb geannuleerd?

Ja, nadat je hebt geannuleerd krijg je vanuit Prijsvrij.nl een creditnota. Deze kan je inleveren bij je verzekeringsmaatschappij voor eventuele vergoeding.

Krijg ik mijn reissom terug bij calamiteiten?
De pakketreizen die worden aangeboden door Nederlandse reisorganisaties zijn aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Deze garantie houdt in dat jij als consument die deelneemt aan een dergelijke reis (een deel van) de reissom terugkrijgt indien de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kan worden uitgevoerd of dat je de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien de reis als gevolg van een calamiteit aangepast moet worden of bij vervroegde repatriëring. Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis. In alle gevallen zal pas worden uitgekeerd vanaf het moment dat door het calamiteitenfonds een uitkeringsvatbare sitiatie is vastgesteld. Voor meer informatie kan je terecht op de website van het Calamiteitenfonds.