Veelgestelde vragen - Annuleren

Kan ik mijn geboekte reis annuleren?

Indien je je reis wilt annuleren, dan moeten wij helaas annuleringskosten doorberekenen conform de ANVR reisvoorwaarden en de reisvoorwaarden van je reisorganisatie. Annuleringen kunnen uitsluitend onder vermelding van je dossier- en/of reserveringsnummer worden doorgegeven aan onze reserveringsafdeling middels het contactformulier.

 

Dit geldt ook voor deelannuleringen. Er is sprake van een deelannulering indien een reiziger uit je reisgezelschap zijn overeenkomst voor een gezamenlijke reis/verblijf annuleert en de overige reizigers wel gebruik maken van de reisovereenkomst. Voor deelannuleringen worden tevens de ANVR reisvoorwaarden gehanteerd en de reisvoorwaarden van je reisorganisatie.

 

Annuleringen kunnen enkel door de hoofdboeker, de persoon die de reservering heeft gemaakt, worden doorgegeven. In alle gevallen dien je onze ontvangstbevestiging van je annuleringsverzoek af te wachten, hetgeen aangeeft dat je annulering bij ons is ontvangen en is verwerkt.

Voor hoteldeals verschillen de annuleringsvoorwaarden per hotel, deze kan je bekijken bij de "Regels van het hotel" welke getoond worden bij ieder hotel en bij de veelgestelde vragen.

Hoeveel bedragen de kosten als ik een vakantie wil annuleren?

De annuleringskosten voor vakanties worden volgens de ANVR reisvoorwaarden en de reisvoorwaarden van je reisorganisatie bepaald. De annulerings- en wijzigingskosten kunnen afwijken wanneer je via een buitenlandse reisorganisatie of een Dynamic Packager hebt geboekt.

De annuleringsvoorwaarden die voor jouw vakantie gelden, kan je terugvinden op de reserveringsbevestiging die je per e-mail van ons hebt ontvangen na boeken, of via de volgende links:

Voorwaarden per reisorganisatie:


Tevens behoren de premies van de verzekeringen, de servicepakketten en de € 20,- (in de mindering gebrachte) boekingskosten ook tot de annuleringskosten.


Bij boekingen met een lijndienstvlucht gelden afwijkende annuleringsvoorwaarden. Bij annulering van deze reis wordt er 100% van de vluchtprijs in rekening gebracht. Indien dit van toepassing is, wordt daarvan bij boeking in de errata melding gemaakt.

Worden de kosten van mijn annulering vergoed?

Indien je een annuleringsverzekering hebt afgesloten, dan kunnen de annuleringskosten mogelijk door uw verzekering vergoed worden.

 

Allianz Global Assistance

Hiervoor dien je contact op te nemen met je verzekeraar.

Heb je tijdens het boeken van jouw vakantie bij ons een annuleringsverzekering afgesloten? Dan ben je verzekerd bij Allianz Global Assistance, bereikbaar via: 020 561 8711.

Krijg ik een bevestiging dat ik heb geannuleerd?

Ja, nadat je hebt geannuleerd krijg je vanuit Prijsvrij.nl een creditnota. Deze kan je inleveren bij je verzekeringsmaatschappij voor eventuele vergoeding.

Krijg ik mijn reissom terug bij calamiteiten?

De pakketreizen die worden aangeboden door Nederlandse reisorganisaties zijn aangesloten bij de Stichting Calamiteitenfonds Reizen. Deze garantie houdt in dat jij als consument die deelneemt aan een dergelijke reis (een deel van) de reissom terugkrijgt indien de reis als gevolg van een calamiteit niet of niet volledig kan worden uitgevoerd of dat je de noodzakelijke meerkosten vergoed krijgt indien de reis als gevolg van een calamiteit aangepast moet worden of bij vervroegde repatriëring. Onder calamiteit wordt verstaan een door molest of natuurramp veroorzaakte abnormale gebeurtenis. In alle gevallen zal pas worden uitgekeerd vanaf het moment dat door het calamiteitenfonds een uitkeringsvatbare situatie is vastgesteld. Voor meer informatie kan je terecht op de website van het Calamiteitenfonds.