Reizigers zitten het liefst voorin » Prijsvrij.nl

Reizigers zitten het liefst voorin

Onlangs is er onderzoek gedaan naar de favoriete plaats in het vliegtuig onder klanten van Prijsvrij.nl. Van de ruim 500 respondenten, geeft met 33,7% het grootste deel van de reizigers de voorkeur aan een stoel voorin het vliegtuig.

Als belangrijkste reden voor het kiezen van een stoel voorin, wordt het gevoel van veiligheid genoemd vanwege de positie dichtbij de in- en uitgang van het vliegtuig. Daarnaast geven reizigers aan hier graag in de stoelen met extra beenruimte plaats te nemen, waarbij zij het geen probleem vinden om hiervoor extra te betalen. Ook gezinnen met kleine kinderen geven de voorkeur aan een stoel in het voorste deel van het vliegtuig.

Het midden van het vliegtuig komt op een tweede plaats met 31,5% van de stemmen. Velen geven aan graag dicht bij de nooduitgang te zitten vanwege de plaatsen met extra beenruimte en om in geval van calamiteit snel het vliegtuig te kunnen verlaten. Als grootste nadeel van deze positie wordt vooral het uitzichtbelemmerende beeld op de vleugel genoemd.

Het achterste deel van het vliegtuig is met 18,4% een stuk minder populair. Reizigers geven aan liever niet dichtbij de keuken te willen zitten in verband met de stank en vinden het vervelend om lang te moeten wachten wanneer het vliegtuig weer geland is. Anderen geven echter aan dat dit juist de meest veilige plaats is in het vliegtuig.

Een andere plaats waar mensen graag zitten is bijvoorbeeld aan het gangpad, zodat men ongestoord naar het toilet kan gaan. De minst geliefde positie in het vliegtuig is in het midden van de rij, men moet dan voor een toiletbezoek de buurman of –vrouw lastig vallen en er kan niet naar buiten gekeken worden.

Reizigers zitten het liefst voorin

Een vraag over deze reis?
Bekijk onze veelgestelde vragen of neem contact met
ons op: