Veelgestelde vragen - Accommodatie

Zijn alle faciliteiten beschikbaar in het voor- en/of naseizoen?

In het voor- en naseizoen kan het voorkomen dat bepaalde faciliteiten niet beschikbaar zijn in verband met onderhoud, bezetting of weersomstandigheden. Het kan dan ook zijn dat er bijvoorbeeld minder restaurants in gebruik zijn en afhankelijk van de weersomstandigheden ook andere buitenfaciliteiten waaronder diverse strand- en sportvoorzieningen, zwembaden en animatieprogramma’s. Helaas hebben wij hier geen invloed op.

 

Controleer altijd goed wat er in de accommodatie tekst vermeld staat. Deze vind je terug onder het rode Itje wat wordt vermeld wanneer je een reis in de prijzentabel hebt aangklikt. Aan de rechterkant zie je dan jouw reis vermeld staan en daaronder het rode Itje. Daar vind je alle actuele informatie terug die van toepassing zijn op jouw gekozen vakantie.

Wat valt eronder mijn geboekte verzorging?

Onder het kopje verzorging bij de accommodatie-informatie kan je zien welke verzorging inclusief is.

Er zijn een aantal mogelijkheden:

* Logies (LG): alleen overnachting. 
* Logies en ontbijt (LO): overnachting en ontbijt. De verzorging begint met een ontbijt op de dag na aankomst en eindigt met ontbijt op de dag van vertrek. 
* Halfpension (HP): overnachting, ontbijt en diner. De verzorging begint met het diner op de dag van aankomst en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken. 
* Volpension (VP): overnachting, ontbijt, lunch en diner. De verzorging begint met het diner op de dag van aankomst en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken. 
* All inclusive (AI): overnachting, alle maaltijden, lokale alcoholische dranken en frisdranken en vaak ook snacks. De verzorging begint op het moment dat je incheckt en eindigt op de dag van vertrek bij het uitchecken. 

Meestal zijn de maaltijden in buffetvorm en aangepast aan de gewoontes van het betreffende vakantieland. Indien je een speciaal dieet gebruikt zal Prijsvrij.nl dit doorgeven aan de betreffende accommodatie, maar vooral de eenvoudige hotels kunnen hier niet altijd rekening mee houden. Prijsvrij.nl kan voor het verzoek tot een bepaald dieet geen garantie geven of verantwoordelijkheid nemen. 

Wanneer vluchten op ongunstige tijden aankomen, is het mogelijk dat er maaltijden vervallen. Je krijgt hier geen vergoeding voor. Soms kan het voorkomen in het voor -en naseizoen of bij een relatief lage bezetting van de accommodatie, dat maaltijden in menuvorm worden aangeboden in plaats van als buffet. Wij vragen je begrip hiervoor.

Wanneer begint en eindigt mijn All-Inclusive verzorging?

De all-inclusive formule start op dag van aankomst bij het inchecken en eindigt op het tijdstip van uitchecken. De in- en uitchecktijden kunnen per accommodatie verschillen. Als je vlucht pas laat terug vliegt is het in sommige gevallen mogelijk je all-inclusive te verlengen. Dit is echter voor eigen rekening en dien je zelf ter plaatse bij de hotelier te overleggen.

Kan ik voorkeuren doorgeven?

Aan speciale wensen die bij de boeking kenbaar worden gemaakt, zal Prijsvrij.nl zo veel mogelijk proberen te voldoen. Helaas is Prijsvrij.nl hierbij afhankelijk van de uiteindelijke dienstverlener, zoals de vervoerder en de accommodatieverschaffer. Voorkeuren kunnen wij dan ook niet garanderen.

Ik heb een voordeelkamer geboekt, wat houdt dit in?

Voordeelkamers zijn extra voordelig geprijsd en daarom beperkt beschikbaar. De voordeelkamers kunnen de minder gesitueerde kamers in de accommodatie zijn. Wanneer je een boeking hebt gemaakt voor een voordeelkamer is het niet mogelijk preferenties toe te voegen aan je boeking.