Veelgestelde vragen - Over de corona-voucher

Wat is de SGR corona-voucher?

De corona‐voucher is een tegoedbon waarmee u de reis op een later moment alsnog kunt maken. De voucher heeft exact dezelfde waarde als de aanbetaalde reissom en is een jaar geldig. Het initiatief is opgezet door de reisbranche in samenwerking met de belangenvereniging ANVR en SGR. Het bedrag op de voucher is veilig en wordt gedekt door de SGR in het geval van financiële problemen van uw reisorganisatie. Lees hierover meer informatie op de websites van het SGR, de Autoriteit Consument en Markt (ACM) of die van de ANVR.

Wat is de waarde van mijn voucher?

De waarde van de voucher is volledig gelijk aan de door u aanbetaalde reissom in lijn met de SGR voorschriften. De voucher is één jaar geldig na datum van uitgifte. Is de reissom van uw nieuwe vakantie duurder? Dan betaalt u zelf het verschil bij. Is de nieuwe reissom lager, dan krijg je het verschil terug in de vorm van een nieuwe voucher.

Hoe kan ik boeken met mijn voucher?

Heb je een e-mail van ons ontvangen dat jouw voucher gebruikt kan gaan worden, dan staan hierin de instructies hoe je op onze website kunt boeken. Deze instructies kunnen per voucher verschillen, neem deze dus goed door. Kom je er niet uit? Bekijk hier het stappenplan om te boeken met een voucher. 

Wanneer kan ik met mijn voucher een nieuwe reis boeken?

Je wordt persoonlijk op de hoogte gebracht wanneer je jouw voucher kunt gaan gebruiken.

 

Heb je nog geen e-mail hierover ontvangen, betekent dit dat we nog bezig zijn om jouw voucher te verwerken, zodat je kunt boeken. We werken samen met verschillende reisorganisaties en luchtvaartmaatschappijen, onze website wordt op dit moment in gereedheid gebracht om ook jouw voucher te kunnen verzilveren op een nieuwe boeking.

Wie kan de voucher gebruiken?

De voucher is persoonsgebonden en alleen te gebruiken door dezelfde hoofdboeker als op de originele boeking.

Moet ik binnen het jaar van uitgifte van de voucher ook op vakantie?

Nee, je hoeft niet op vakantie binnen het jaar van uitgifte. Wel dien je jouw nieuwe vakantie te boeken voordat de voucher verloopt. De vertrekdatum mag dus na de geldigheidsdatum vallen.

Tot wanneer is mijn voucher geldig?

De voucher kan tot één jaar naar uitgifte worden verzilverd. Het is ook mogelijk om een vakantie te boeken met vertrekdatum na dit jaar, mits wel geboekt tijdens de geldigheid van de voucher.

Ik heb zelf extra bagage bijgeboekt of een stoelreservering gemaakt, krijg ik dat geld terug?

Wanneer je zelf extra bagage of een stoelreservering hebt geboekt, dan kan je dat bedrag zelf terugvragen bij de luchtvaartmaatschappij waar je dit hebt betaald.

Ik heb eerder zelf geannuleerd, kan ik alsnog een voucher krijgen?

De vouchers worden alleen uitgereikt aan vakanties die niet eerder door de klant zelf zijn geannuleerd. 

Waarom krijg ik een voucher in plaats van geld terug?

Wij volgen hierin de bepalingen van de ANVR. Voor de officiële informatie kunt u terecht op de website van de ANVR.
Hier wordt de informatie up-to-date gehouden voor u als consument, zodat u de meest actuele standpunten na kunt kijken.

Voor welke vakanties kan ik mijn voucher gebruiken?

Heb je een e-mail van ons ontvangen dat jouw voucher gebruikt kan gaan worden, dan staan hierin de instructies welke vakanties je op onze website kunt boeken. Deze instructies kunnen per voucher verschillen, neem deze dus goed door.