Faillissement Neckermann

Heeft u een reis geboekt bij Neckermann en wilt u alsnog op vakantie? Bij Prijsvrij.nl helpen wij u graag verder in samenwerking met SGR.

Als SGR-deelnemer zijn wij namelijk gerechtigd de schade van een nog niet aangevangen Neckermann reis (geboekt via Neckermann.nl) om te zetten in een vakantie voor u, zodat u alsnog kan gaan genieten!

Volg onderstaand stappenplan om uw claim bij het SGR om te zetten in Prijsvrij.nl reistegoed. 
* Let op: dit geldt alleen voor vakanties die rechtstreeks via Neckermann.nl zijn geboekt.

Stappenplan

Stap 1: Stuur een e-mail naar neckermann@prijsvrij.nl met daarin de volgende documenten:

  • Bevestiging / factuur van de bij Neckermann geboekte reis
  • Bewijs van betaling aan Neckermann
  • Kopie identiteitsbewijs hoofdboeker
Stuur een e-mail

Stap 2: Uw e-mail met documenten wordt door ons gecontroleerd waarna wij u een SGR schadeformulier toesturen. Hiermee machtigt u ons om de afhandeling van de schade voor u over te nemen. Het totaalbedrag op dit formulier zal u in de vorm van Prijsvrij.nl reistegoed ontvangen.

Stap 3: Stuur het ondertekende SGR-formulier per e-mail naar ons toe. Na ontvangst sturen wij u het reistegoed op in de vorm van een code. Deze code kunt u gebruiken tijdens het boeken van een vakantie op Prijsvrij.nl. 

Prijsvrij.nl zorgt vervolgens voor de afhandeling van de claim bij het SGR. U hoeft zich daar geen zorgen over te maken.   

Veelgestelde vragen omtrent het faillissement Neckermann

Ik heb een stedentrip of hotelovernachting op Neckermann.nl geboekt, wat nu?

Neckermann werkt samen met Expedia voor het stedentrip aanbod. Als uw reis bij Expedia is geboekt dan zult u geen problemen ondervinden en gaan geboekte reizen gewoon door. Neem contact op met Expedia. Twijfelt u of de reis via Expedia is geboekt, controleer dan uw reisbevestiging.

Ik heb een vakantie via Neckermann.nl geboekt, ga ik nog op vakantie?

Uw reis gaat definitief niet door, alle toekomstige vakanties van Neckermann komen te vervallen. Echter geen paniek, indien u uw vakantie rechtstreeks bij Neckermann.nl heeft geboekt kunt u uw vakantie bij Prijsvrij.nl omboeken. Neem hiervoor altijd eerst per e-mail contact op via neckermann@prijsvrij.nl. Voor het omboeken zijn namelijk de boekingsbevestiging, het betalingsbewijs en een identiteitsbewijs van de hoofdboeker nodig. Onze reisspecialisten zitten klaar om u zo goed mogelijk verder te helpen.

Ik heb via Prijsvrij.nl een reis geboekt die wordt uitgevoerd door luchtvaartmaatschappij Condor. Gaat mijn vlucht nog door?

Ja, vakanties waarbij een vlucht met luchtvaartmaatschappij Condor is inbegrepen gaan vooralsnog ook gewoon door zoals gepland. Mocht het toch zo zijn dat het faillissement gevolgen gaat hebben voor uw Condor vlucht, dan zijn wij als online reisbureau in samenwerking met uw reisorganisatie uiteraard verantwoordelijk voor het vinden van een passend alternatief en zullen wij de mogelijkheden bekijken. Zolang u geen bericht van ons ontvangt, hoeft u zich geen zorgen te maken. Het is niet nodig hiervoor telefonisch contact met ons op te nemen.

Kan ik op Prijsvrij.nl ook een vakantie boeken met een hogere reissom dan de eerder door mij geboekte reis op Neckermann.nl?

Ja, als u een nieuwe vakantie heeft gevonden op Prijsvrij.nl met een hogere reissom dan verrekenen wij het bedrag ter waarde van uw eerder geboekte reis door middel van het beschikbaar gestelde reistegoed en brengen dat in mindering op de nieuwe reissom. Het restantbedrag is dan voor eigen rekening. (Per boeking dient u de bijdrage aan het calamiteitenfonds t.w.v. €2,50 te voldoen)

Als ik op Prijsvrij.nl een nieuwe vakantie boek met een lagere reissom dan het eerder door mij betaalde bedrag aan Neckermann / Thomas Cook, krijg ik dan geld terug?

Nee, het door ons uitgegeven reistegoed is niet inwisselbaar voor geld. Met het ondertekenen van het schadeformulier van de SGR geeft u toestemming aan Prijsvrij.nl om een nieuwe reis te boeken ter waarde van het bedrag waarop u recht zou hebben op basis van de SGR Garantieregeling. Voor dit bedrag wordt dan ook reistegoed beschikbaar gesteld. Deze nieuwe reis geldt dus als alternatief voor de door u bij Thomas Cook Nederland BV geboekte reis. Mocht de nieuwe reissom lager uitvallen dan het door u betaalde bedrag aan Neckermann, dan behoudt u dus het resterende bedrag als reistegoed voor een volgende reis op Prijsvrij.nl. (Per boeking dient u de bijdrage aan het calamiteitenfonds t.w.v. €2,50 te voldoen)

Moet mijn nieuwe vakantie op dezelfde datum plaatsvinden dan de eerder door mij geboekte reis op Neckermann.nl?

Nee, u kunt een volledig nieuwe reis uitzoeken op Prijsvrij.nl. Vertrekdatum en reisduur kunnen naar eigen wens worden ingevuld.

Neckermann of Thomas Cook vraagt me om te betalen, wat moet ik doen?

Vanuit de SGR wordt er dringend geadviseerd om hier niet op in te gaan. Betalingen die na 24 september 2019 worden gedaan, vallen namelijk niet meer onder de garantieregeling van de SGR.

Kan ik mijn SGR claim via jullie laten lopen wanneer ik zelf al een vakantie heb geboekt op jullie website?

Indien u zelf een vakantie heeft geboekt op Prijsvrij.nl zonder eerst de benodigde documenten te hebben ingestuurd en het SGR-schadeformulier wat u van ons hebt ontvangen te hebben ondertekend, kunnen wij de claim niet meer voor u verwerken op uw vakantie. U dient dan zelf de claim bij het SGR in te dienen.